Köpvillkor

Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller för fpshop.se, nedan kallad ”webbshop” och ”webbshoppen”.
Villkoren uppdaterades senast: 2018-12-18.

Leverans

Vid ett ordervärde över 1895 SEK ex. moms är din order fraktfri. I övriga fall har vi en standardiserad fraktavgift på 95 SEK ex. moms.

Våra produkter levereras vanligtvis inom 24 – 48 timmar under vardagar. Då våra inkomna order processeras under eftermiddagen så rekommenderar vi att du lägger din order på förmiddagen för snabbare leverans. Observera att det kan ta längre tid (vanligtvis 1 – 2 arbetsdagar) att leverera varor till norra Sverige samt Gotland.

Lägger du din order på en helgdag så processeras den under nästkommande vardag. Order som läggs före 14:00 under vardagar processeras samma dag.

Leverans sker alltid vardagar mellan 8 – 17.

När lagersaldot på en produkt är märkt med lagersaldot ”Tillfälligt Slut” så innebär det att artikeln är slut på centrallagret men att den fortfarande går att beställa. Vänligen kontakta vår kundservice för att få mer information om förväntad leveranstid.

I det fall att en leverans är försenad kommer du som kund att bli informerad om förseningen utan dröjsmål, i den mån vi har tillgång till korrekt information kring förseningen.

Betalningsvillkor

Betalning sker mot faktura med 30 dagars betalningsvillkor. Vid eventuell försenad betalning utgår en påminnelse med 8 dagars tidsfrist. Om en faktura ej betalas inom tidsfristen för påminnelse skickas ärendet automatiskt vidare till Intrum Justitia.

Priser

Alla priser i vår webbshop anges i svenska kronor exklusive moms.

Kampanjer & Erbjudanden

I vår webbshop hittar du både kampanjgrupper, kampanjartiklar, medskickskampanjer och rabatter. Det går ej att kombinera flera kampanjer på samma produkt.

Hantering av personuppgifter

När du registrerar ett konto eller lägger en beställning i webbshoppen behöver vi hantera dina personuppgifter för att kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig som kund.

De personuppgifter du kan behöva uppge och som vi kan behöva hantera är:

  • Förnamn
  • Efternamn
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Adressuppgifter

Vidare behöver vi delge dina registrerade personuppgifter till tredje part för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Detta inkluderar bland annat logistikföretag samt leverantörer, återförsäljare och tillverkare. För att skydda dina personuppgifter finns det upprättade ombudsavtal för hantering av personuppgifter när dessa lämnas till tredje part.

Du har rätt enligt Dataskyddsförordningen att ta del av den information vi har lagrat om dig samt begära korrigering eller radering av dessa data. Kontakta oss  personuppgiftsansvarig@francotyp.se för att får mer information och hjälp med ditt ärende.

Som inloggad användare har du möjlighet att redigera din information. Du hittar denna information under Din sida.

Utöver våra åtaganden gentemot dig så kan vi komma att använda din information för att informera dig om erbjudanden, produkter och annan viktig information via e-post, digital annonsering eller fysiska utskick.

Du kan när som helst begära att vi slutar skicka denna marknadsinformation till dig genom att kontakta oss  webbshop@francotyp.se eller vi kontaktformuläret under sidan Kontakta oss.

Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår integritetspolicy samt cookiepolicy.

Nyhetsbrev

Vi skickar gärna information till dig om kampanjpriser, nya produkter och händelser på fpshop.se via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet registreras du automatiskt till när du registrerar ditt konto på fpshop.se. Du kan när som helst avregistrera dig från Nyhetsbrevet genom att klicka på avregistreringslänken i något av de mail du mottagit via Nyhetsbrevet. Du kan även kontakta oss via kontaktformuläret under sidan Kontakta oss och begära att bli borttagen.

Lojalitetsprogram

När du handlar på fpshop.se får du lojalitetspoäng för varje köp du gör. Dessa poäng kan sedan användas som en rabatt vid senare köp på så sätt sparar du pengar varje gång du handlar på fpshop.se

Garantier

För garantiärenden tillämpas tillverkarens garantier. Kontakta oss för mer information.

Reklamation

Skulle du av någon anledning behöva reklamera din hela eller delar av din order (till följd av till exempel transportskada eller tillverkningsfel) så ska detta anmälas till vår kundtjänst genom att du öppnar ett reklamationsärende under Din sida.

För yttre transportskador eller ej levererade varor ska ett reklamationsärende öppnas inom 24 timmar från leverans.

För inre transportskador eller tillverkningsfel ska ett reklamationsärende öppnas inom 48 timmar från leverans.

Vid ett reklamationsärende kommer vår kundtjänst att delge er med den information ni behöver för att returnera er vara för inspektion. Kom ihåg att ni måste spara produkt, emballage och originalförpackning för att vi ska kunna godkänna ert reklamationsärende.